X
تبلیغات
دکتر وقردوست

ورود به صندوق پستی gmail و بقیه مراحل

جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:31 ق.ظ

ورود به صندوق پستی ( gmail )

برای ورود به صندوق پستی مراحل زیر را به ترتیب عمل می کنیم :

1 – ابتدا کانکت را برقرارنموده و مرورگر ie ( اینترنت اکسپلورر ) را راه اندازی میکنیم .

2 – به سایت گوگل می رویم . ( بدین صورت که در نوار آدرس www.google.com را تایپ میکنیم و کلید Enter را فشار می دهیم ) .  

 

 

 

3 – پیوند Gmail را کلیک کرده تا صفحه خوش آمد گویی باز شود ، در این صفحه و در قسمت تصویر زیر ، شناسه کاربر( Username ) و کلمه عبور ( Password ) را وارد می کنیم  

 

 

 

اگر خواستیم در دفعات بعد که به صندوق پستی وارد شویم ، از شما کلمه عبور خواست نشود ( معمولاً برای چند روز ) گزینه زیر را انتخاب تا علامت ( P ) در داخل مربع قرار گیرد :  

 

 

 

 

پیشنهاد می شود که این عمل را انجام دهیم تا در وقت شما صرفه جویی شود . دکمه Sign In را کلیک کنید تا وارد صندوق پستی خود شویم .

( اگر پیامی صادر شد و از ما خواست که وارد شویم یا خیر ، پاسخ مثبت می دهیم ) .

4 – اگر پس از ورود به صندوق پستی ، نامه جدیدی داشتیم ، پوشه Inbox های لایت ( پر رنگ ) است و عددی در مقابل آن نوشته می شود که تعداد نامه های خوانده شده را اطلاع می دهد .

 برای خواندن نامه جدید روی آن کلیک می کنیم ، پس از اتمام کار برای خارج شدن از صندوق پستی خود

 حتماً منوی Sign Out ( برای امنیت هر چه بیشتر ) که در قسمت بالاو سمت راست صنوق پستی واقع است را کلیک می کنیم .

امّا اشنایی با محتویات صندوق پستی :  

 

 

 

1 - لینک Compose Mail : برای نوشتن نامه جدید به کار می رود .  

2 - لینک Inbox : که نقش صندوق پستی ورودی را دارد. نامه هایی که دیگران برای ما ارسال می کنند ، در این پوشه قرار می گیرند. ( برای دیدن محتویات آن بر روی آن کلیک می کنیم ) .

3 - لینک Starred : پیامهای مهم در این لینک قرار می گیرند.

4 - لینک Chats : سابقه ای از گفتگوها را نگهداری می کند ، به طوری که می توان متن گفتگوی Gmail و Google Talk را در حساب Gmail ذخیره کرد و بعداً آنها را مورد جستجو قرار داد .

5 - لینک Send Mail : نامه هایی که توسط ما به دیگران ارسال می شوند ، در این لینک ذخیره می شوند تا بعداً مورد بررسی قرارگیرند.

6 - لینک Drafts : هنگام نوشتن نامه جدید ، Gmail به طور خودکار هر چند وقت یک بار آن را در پوشه Drafts ذخیره می کند.

7 - لینک All Mail : اگر این لینک را کلک کنیم لیستی از پیامهای آرشیو شده را مشاهده خواهیم کرد.

8 - لینک Spam : هرزنامه ها در این پیوند قرار خواهند گرفت .

9 - لینک Trash: نامه های حذف شده در این لینک قرار می گیرند. ( مانند سطل بازیافت عمل میکند) .

10 - لینک Contacts : تماس های برقرار شده در Gmail ، در این لینک ذخیره می شوند.

نوشتن و ارسال نامه جدید :

برای ایجاد و ارسال نامه جدید ، مراحل زیر را انجام می دهیم :

1 – مرورگر اینترنت اکسپلورر را راه اندازی نموده و به اینترنت متصل می شویم.

2 – به سایت گوگل می رویم ( از آدرس : www.google.com ) .

3 – در صفحه اول گوگل لینک Gmail را کلیک می کنیم و در صفحه جدیدی که ظاهر می شود ، ID و کلمه عبور خودمان را وارد نموده و دکمه Sign In را کلیک نموده تا وارد صندوق پستی خود شویم .( برای اولین بار که وارد صندوق پستی خود می شویم نامه یا نامه هایی از Gmail که برای ما فرستاده شــــده است

 را می بینیم ) .

4 – لینک Compose Gmail را کلیک می کنیم تا صفحه ویراستار نامه ظاهر شود مانند شکل زیر ، در این شکل در قسمت To ، آدرس گیرنده نامه را تایپ می کنید.

(  برای مثال :  آدرس خودم یعنی :mrrrahimi@gmail.com ) را میتوانید تایپ کنید. 

 

 

 

5 – در قسمت Subject موضوع نامه را تایپ می کنیم ( مثلاً برنامه امتحانی )

6 – در قسمت به اصطلاح بدنه نامه ، متنی با این مظمون تایپ می کنیم : برنامه امتحانی نوبت اول مدرسه راهنمایی خلیل الرحمن به صورت زیر است و ... .

7 – دکمه Send را کلیک می کنیم تا نامه ارسال شود .

پاسخ به نامه دریافتی :

پس از اینکه نامه را از دیگران در یافت کردیم ، می توانیم به آن پاسخ دهیم ، برای این کار مراحل زیر را انجام دهیم :

1 – پس از وارد شدن به صندوق پستی ،‌ بر روی عنوان نامه ای که می خواهیم به آن پاسخ دهیم کلیک می کنیم تا متن آن را ببینیم .

2 – بر روی دکمه Reply کلیک می کنیم تا ویراستار نامه باز شود .   

 

  

 

3 – متن پاسخ خود را در جایی که مکان نما قرار دارد تایپ می کنیم . 

4 – دکمه Send را کلیک می کنیم تا نامه ارسال شود . پس از ارسال نامه پیامی به صورت زیر ارسال می شود :  

 

 

ارسال فایل به همراه نامه :

اگر بخواهید به همراه نامه ، فایلی را نیز به گیرنده ارسال کنید ، بهتر است آن را فشرده ( Zip ) کنید تا حجم کمتری را اشغال کند و سرعت آن افزایش یابد .

برای ارسال فایل با نامه ، مراحل زیر را انجام می دهیم :

1 – وارد صندوق پستی خود می شویم .

2 – با انتخاب آیکن Compose Mail ، نامه جدیدی ایجاد نموده و در قسمت To آدرس گیرنده را تایپ نمایید و پس از تعیین عنوان نامه ، متنی را تایپ می نماییم .

3 – پس از تایپ متن نامه ، آیکن Attach a file را کلیک می کنیم .اکنون پنجره ای ظاهر می شود . فایل مورد نظرمان را که از قبل در درایو یا دسکتاپ ذخیره کرده ایم را انتخاب کرده دکمه Open را کلیــــــــــــــک

 می کنیم ، اکنون فایل پیوست شده در زیر عنوان نامه ظاهر می شود .  

 

 

 

دریافت نامه ای که همراه آن فایل است :

اگر کسی برای ما نامه ای ارسال کرد که فایلی به آن پیوست شده است ، می توانیم آن نامه را به همراه فایل آن بخوانیم .ابتدا باید فایل را در سیستم خود کپی کنیم .

برای این کارمراحل زیر را انجام می دهیم :

1 – وارد صندوق پستی خود می شویم و لیست نامه یا نامه ها را می بینیم . اگر همراه نامه ای فایل پیوست شده باشد ، در کنار آن علامت سنجاق را مشاهده خواهیم کرد .

2 – بر روی عنوان نامه کلیک می کنیم . اکنون متن نامه به همراه فایل پیوست آن را مشاهده خواهیم نمود .  

 

 

  

 

3 – برای برداشتن فایل پیوست ، لینک Download کنار آن فایل را کلیک می کنیم ، در این حالت پنجره ای مانند شکل زیر ظاهر خواهد شد و از ما می خواهد که فایل باز شود ، ذخیــــــــــره شود یا از آن صرف نظر گردد .دکمه Save را کلیک می کنیم .حال پنجره ای مانند شکل زیرظاهر خواهــــــد شد و از ما می خواهد

محل ذخیره فایل را مشخص کنیم . پس از مشخص کردن محل ذخیره فایل ، دکمه Save را کلیــــــــــــــــک می کنیم .   

 

  

 

4 – پس از برداشتن فایل پیوست نامه ، پنجره دیگری باز می شود که سه گزینه دارد اگر Open را کلیک کنید فایل باز می شود و اگر Close را کلیک کنید این پنجره بسته خواهد شد .   

 

  

 

5 – دکمه Close را انتخاب و لینک Inbox را کلیک کنید تا لیست نامه را دوباره مشاهده کنیم .

منتظر مطالب بعدی باشید. با تشکر


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo