معلم دوشنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۶ 20:25
معلمان قطب نمای جامعه هستند

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

اندیشه شنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۶ 18:17
 کلاًمردم جالبی هستیم،بدون اندیشیدن همه چیزرامی پذیریم.

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

پدر پنجشنبه بیست و چهارم تیر ۱۳۹۵ 11:28

روزي پدري دست خود را روي شانهپسر خود گذاشت و گفت من قويترم يا تو؟ پسر گفت من.  

 

پدر جا خورده و دوباره پرسيد منقويترم يا تو؟ پسر گفت من. پدر بغض کرد ودوباره پرسيد من 

 

 قويترم يا تو؟ پسر گفت من .پدر ازجابلند شد چند قدم باناراحتي و اشک از پسرش دور شد و 

 

 دوباره پرسيد منقويترم يا تو؟ پسر گفت تو ... پدر گفت چون من ناراحت شدم گفتي من 

 

 قويترم ؟ پسر گفتنه آن سه باري که گفتم من از تو قويترم چون دستت روي شانه ام بود  

 

پشتم به کوهي مثلتو گرم بود اما وقتي دستت را برداشتي ديدم بي تو چيزي نيستم.
قدر پدرتان را بدانید

 

 

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

مادر سه شنبه بیست و دوم تیر ۱۳۹۵ 11:46

 

  فقط مادر:    گفت : من مادرت هستم ،

که بهشت در دستان من بود !

گفتم : پس چرا الان زیر پای توست ؟

گفت : آن را زمین گذاشتم .

تا تو را در آغوش بگیرم .

بوی بهشت می دهد دست دعای مادرم،،، قدردان مادرتان باشید


نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

اصول زندگي یکشنبه بیستم تیر ۱۳۹۵ 12:35

اعتقاد

اهالی روستایی تصمیم گرفتند که برای نزول باران دعا کنند. روزی که تمام اهالی برای دعا در محل مقرر جمع شدند، فقط یک پسربچه با چتر آمده بود، این یعنی اعتقاد.                                                                

      اعتماد                                                                                                                            اعتماد را می توان به احساس یک کودک یکساله تشبیه کرد، وقتی که شما آنرا به بالا پرتاب می کنید، او شادمانه میخندد ... چراکه یقین دارد که شما او را خواهید گرفت، این یعنی اعتماد


 
امید
هر شب ما به رختخواب می رویم بدون اطمینان از اینکه روز بعد زنده از خواب بیدار شویم. ولی شما همیشه برای روز بعد خود برنامه دارید، این یعنی امید.

چه خوب است که با اعتقاد، اعتماد و امید زندگی کنیم  

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

تلنگر سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۲ 17:33

*تلنگر ورگه هايي ازواقعيت*

سلام وخسته نباشيد به متوليان تعليم وتربيت ومؤلفان تهيه وتدوين كتب درسي ،ازشما عزيزان ميخواهم براي يكبارهم كه شده طول موج شنوايي تان راتغيير بدهيدوبه مطالب ذيل توجه نماييد.وعدم توجه به مواردبيان شده و... ، نظام درسي وآموزشي ما را حداقل درموردكتب كاروفناوري پايه (9،8،7،6) دوره متوسطه اول، سردرگم دردايره بسته گچ وتخته سياه باقي خواهد گذاشت چراكه همه ميدانيم چه چيزي رانمي خواهيم امانمي دانيم چه چيزي رامي خواهيم. بخشهايي ازكتب مختلف راچيدن وكنارهم قراردادن وبه هم دوختن واسمي هم براي آن انتخاب كردن كارسختي نيست، واما:

فقط وفقط هرساله كتاب دچارتغيير وتحول قرار مي گيرد (وبدانيدكه من منكرتغييرنيستم وبلكه اعتقاد دارم هركس كه ازتغييرطفره رود معمارنابودي است) ولي اسباب ولوازمي كه بتواند تغييرات را پاسخگو باشددرمدارس فراهم نمي شود.براي مثال : آيا براي بحث وگفتگو وكارمشاركتي وگروهي نيمكت هاي مدارس به شكل كنوني مناسب است ؟ يابايدبه صورت دايره يا يو ( U و O) باشد .

نگذاريم: ناچاراً روش يادگيري دانش آموزان ازخواندن و فكركردن وعمل كردن به خوانـدن وحفظ كردن تغيير يابدومعلم فعال ودانش آموزمنفعـل و روش يك سويه وشاگـردمحـوري به معلم محوري تبديـل شودودانش آموزان فقط گوش وچشم باشندومعلم زبان.

نگذاريم: انگيزه يادگيري درفراگيران با روش تدريس ثابت ومعلم محور كاهش يابد. و همين امرباعث شود معلم به مبلغ تبديل شود وبه جاي اينكه مغز دانش آموزان را باز كند به سوي پر كردن مغزدانش آموزان از يكسري محفوظات واطلاعات كهنه ودست چندمي آن هم بصورت فلّه اي شود اين روش يعني مرگ خلاقيت وفلج كردن ذهنها كه هدف كتاب كاروفناوري غيرازاين است .

 *تجربه ي چند ساله ي خودم ويافته هانشان مي دهدكه : نداشتن كارگاه درمدارس – مجهزومتناسب نبودن كارگاه هاي موجود- كافي نبودن وسايل وتجهيزات كارگاهي ورايانه اي متناسب باتعداددانش آموزان وبرنامه درسي- هماهنگ وكافي نبودن اطلاعات علمي وفني ومهارت هاي تدريس كتاب كاروفناوري بسياري ازمعلمين،بخصوص پايه ششم ابتدايي– نامتناسب بودن تعداددانش آموزان باگنجايش كلاس هاوكارگاه هاي مدارس- حجيم بودن كتاب درس كاروفناوري وعدم تناسب آن باتوانايي يادگيري دانش آموزان(تكثرموضوعات كتاب)- كم بودن ساعات تدريس درهفته- استفاده ازدبيران غيرتخصصي- بي توجهي مسئولين نظام آموزشي اعم ازوزارتخانه واداره ومدارس به اين كتاب باعث كاهش ارزش اجتماعي آن وعقيم ماندن اهداف آن شده است.

پيشنهادات:

1- پياده روي ذهني وفكركردن تمام متوليان امرآموزش وپرورش كشور واستان به مطالب فوق الذكركه خواسته تمام دبيران كاروفناوري است.

2- كتاب كاروفناوري هرسه پايه(9،8،7) متوسطه اول به دو بخش تقسيم شود.بخش اول كتاب پودمان ها وپروژه ها وبخش دوم كتاب فعاليتهاي رايانه اي مرتبط با بخش اول.

                               فيروز داودي  دبير آموزش وپرورش نجف آباد   

 

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

عيدنوروز سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۲ 17:32

    نوروز  بخشي ازهويت ملي ايرانيهاست كه ايرانيهادرسخت ترين شرايط زندگي خودآن رازنده نگه داشته اند و به اين سنت ديرينه پايبندهستندوخواهندبودوخواهندماندوهيچ وقت ازآن خسته نخواهندشد

همه ساله سفره مي گسترانيم وحتي ناملايمات روزگاربه ترشي سركه وتندي سيروشوري سماق هم نمي تواند مارادلسردنمايد.مابي وقفه تلاش مي كنيم وبازحمت زياد درسازندگي كشوروارتقاي آن مي كوشيم تاهرچنددشوارلقمه اي پاك مانند سمنو بدست آوريم.

باورها وارزشهاي خودرامانندسكه حفظ مي كنيم وسيب محبت رادرميدان زندگي باديگران تقسيم مي كنيم تاسبزه دروجودمان جوانه بزند.نوروزبراي مافقط چيدن سفره نيست بلكه در وراي آن تمدن وباورهاي ملتي بزرگ نهفته است.ايمان به خدا،صله رحم شادكردن همنوعان،بخشش وايثاروازخودگذشتگي،پاك كردن دلهاازكينه ها ودشمني ها همه ازمظاهر نوروزند.                                                  

                            سال وفال ومال وحال واصل ونسل وتخت وبخت

                                                                           بادت اندرشهرياري برقراروبردوام

                            سال خرم فال نيكومال وافرحال خوش

                                                                        اصل ثابت نسل باقي تخت عالي بخت رام      

       

با آرزوی ۱۲ماه شادی و۵۲ هفته خنده و ۳۶۵روز سلامتی و۸۷۶۰ ساعت محبت و۵۲۵۶۰۰

         دقیقه برکت و ۳۱۵۳۶۰۰۰ ثانیه دوستی. عید نوروز  راتبریک می گویم

                                                    

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

زبان انگلیسی دوشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۲ 16:1

نکات مهم تلفظ و املاء:

1-هرگاه بعداز حرف صدادار(e, y, i) قرارگیرد حرف ((c صدای ( س) فارسی را میدهد و اگر حرف دیگری جز (e,y,I ) باشد صدای ( ک) فارسی میدهد:

                                                           Car, bicycle , colour , doctor , nice, pencil, practice

2-بعد از حرف m  حرف b  خوانده نمی شود      :comb

3-قبل از حرف n  حرف k خوانده نمی شود .      ( know )

4- حرف l در ترکیباتalf, alk,  alm , و olk  در آخر کلمه خوانده نمی شود ( walk ,half)

5-حرف wدر ابتدای کلمه و قبل از حرف r  خوانده نمی شود (write ,wrong )

6- در وسط کلمه و بویژه بعد از حرف i حرف gh خوانده نمی شود .(  night ,eight, neighbour)          

 7-کلماتی که به حرف e ختم می شوند هر وقت پسوند ed , ing ) )حرف e  از آخر کلمه حذف می شود .  leave ,live , write, drive , practice

8-کلماتی که به حرفy ختم می شوند و قبل از حرف y  حرف بیصدا باشد در موقع افزودن پسوندes ,ed,ly  حرف y به حرف i تبدیل می شود سپس es,ed می گیرد:  studies = study

9-کلماتی که به یک حرف بیصدا ختم میشوند و قبل از ان یک حرف صدادار می باشددر موقع افزودن پسوندer , est , ing,ed آن حرف صدادار دو بار نوشته می شود. big=bigger,run=runner, sit = sitting , put = puttin                                  

۱۰-حروفی که معمولا کنار هم قرار میگیرند.                                                                                                          (o,ou,ow,ee,ea,tt,ss,pp.ff,rr,ll,gg,)     

 

 

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

فناوري سه شنبه سی ام مهر ۱۳۹۲ 16:42

جدول9-1صفحه13

دستگاههای بدن

کاربرد دستگاه

اجزا

ورودی

خروجی

بینایی

رساندن پیام های تصویری به مغز

عصب های بینایی- شبکیه- مردمک- ماهیچه های چشم- عنبیه- ...

نور اجسام- دریافت پیام از مغز- مواد غذایی و اکسیژن

ارسال اطلاعات و پیام ها به مغز

خون رسانی

رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بخش های مختلف بدن

سرخ رگ –سیاه رگ – قلب- خون- مویرگ - ..

اکسیژن, مواد غذایی- مواد زائد- ...

انتقال مواد زائد از سلول ها- انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول ها- ...

شنوایی

رساندن پیام صوتی به مغز

گوش خارجی- پرده گوش- عصب - حلزون- ...

اکسیژن, مواد غذایی- امواج صوتی

ارسال پیام های الکتریکی صدا به مغز

 

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |

فناوري سه شنبه سی ام مهر ۱۳۹۲ 16:32

حل جدول ۶-1 صفحه  ۵ و۶

1-     چگونه می‌توانیم در حیاط، بازی‌های بهتری داشته باشیم؟

2-     برای اینکه خودکار خود را تا پایان یافتن جوهرش، گم نکنیم، چه باید کرد؟

3-     .چگونه می توان از اتلاف وقت در طول روز جلوگیری کرد؟

4-     چرا وقتی دو توری ریز روی هم قرار می گیرند هاله های سیاه و سفید تشکیل می شود؟

5-      چرا مهارت دوچرخه سواری حتی با گذشت چند سال از یاد انسان نمی رود؟

(نمونه ای تکمیل شده)

برای اینکه خودکار خود را تا پایان یافتن جوهرش، گم نکنیم، چه باید کرد؟

 

برگۀ ایده پردازی با روش بارش فكر

اعضای گروه:................................................................تاریخ: ................. ساعت:...........

موضوع: برای اینکه خودکار خود را تا پایان یافتن جوهرش، گم نکنیم، چه باید کرد

ایده های ارائه شده:

1-    به خودکار یک نخ بسته و به کیف متصل کنیم.

2-    روی خودکار اسم خود را بنویسیم.

3-    یک جای خودکاری ثابت درست کنیم.

4-    یک فرستنده به خودکار وصل کنیم.

۵-................................................

نوشته شده توسط فیروز داودی  | لینک ثابت |